Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij geloven dat tevreden klanten de beste graadmeter zijn voor ons succes. Daarom zetten wij ons elke dag in om u de beste service te bieden. Daarom voert Zorggroep Laaglanden regelmatig onderzoek met betrekking tot klanttevredenheid en klantervaringen uit. Deze informatie gebruiken wij om onze zorg en dienstverlening te kunnen verbeteren.
Kwaliteitsmanagementsysteem
Bij Zorggroep Laaglanden staat kwaliteit voorop. De cliënt ontvangt zorg- en dienstverlening volgens de professionele standaarden, wettelijke vereisten en beroepscodes die binnen de beroepsgroep gelden en conform de afspraken die binnen de organisatie zijn gemaakt. Ons kwaliteitsmanagementsysteem zorgt ervoor dat we de best mogelijke zorg kunnen bieden. Dit systeem omvat:
- Klantgerichte benadering: Wijluisteren naar de wensen en behoeften van onze cliënten.
- Continue verbetering: Regelmatigevalueren en verbeteren wij onze zorgprocessen.
- Deskundig personeel: Ons team isgoed opgeleid en volgt regelmatig bijscholing.
- Veiligheid en betrouwbaarheid:Wij waarborgen een veilige en vertrouwde omgeving voor onze cliënten.
- Feedback en klachten: Wijstimuleren feedback en behandelen klachten snel en zorgvuldig.
Ons doel is om altijd te voldoen aan de hoogstekwaliteitsnormen, zodat onze cliënten de zorg krijgen die ze verdienen.
Veilig incidenten melden
Zorg is mensenwerk en waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Om de kans op herhaling te verkleinen is het belangrijk dat incidenten gebruikt worden om van te leren. Iedere zorgverlener die verbonden is aan Zorggroep Laaglanden is verplicht om incidenten te melden. Naast de interne VIM (Veilig incidenten melden) is er in sommige gevallen ook de verplichting om incidenten te melden bij de IGJ, WMO, GGD of SZW.
1. IGJ (Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd): U kunt incidenten ook melden bij de IGJ via de officiële website. Zij houden toezicht op de kwaliteit en veiligheid inde zorg.
2. Vertrouwenspersonen: Zorggroep Laaglanden heeft een vertrouwenspersoon waarzorgverleners anoniem incidenten kunnen melden.
Zorg ervoor dat u bij het melden van een incidentduidelijke en nauwkeurige informatie verstrekt over wat er is gebeurd, zodat erpassende maatregelen kunnen worden genomen.
In het kader van leren en verbeteren worden incident meldingen structureel in het team besproken. Ieder kwartaal wordt er gerapporteerd op het aantal meldingen,het soort melding en de oorzaak van de melding. Vervolgens worden verbeteracties uitgezet om de kwaliteit van de zorg te verbeteren.